marți, 4 februarie 2014

Deszapezirea, problema mare la romani


In orice tara civilizata serviciile speciale sunt dotate cu utilaje si echipamente de ultima ora indiferent de  domeniul de activitate. Sunt tari unde deszapezirea ar fi practic imposibila daca s-ar folosi utilajele din tara noastra.

Eu sincer nu am vazut utilaje speciale pentru deszapezire, ca cel din materialul video prezentat, la noi deszapezirea se face cu utilaje care se folosesc  in constructii nu cu freze special concepute pentru acest lucru.





CNADNR nu mai încheie contracte de deszăpezire pentru o singură iarnă, ci pe două, astfel că a scos la licitaţie lucrările pentru perioadele din sezonul rece 2013-2015, estimând costuri totale de 765,1 milioane lei, fără TVA.


Vor fi încheiate 7 acorduri-cadru, cu valori estimate la:

109 milioane lei, în cazul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi
104,9 milioane lei  pentru DRDP Constanţa
61,9 milioane lei  pentru DRDP Craiova
95,9 milioane lei pentru DRDP Braşov
106,1 milioane lei pentru DRDP Cluj
148,5 milioane lei pentru DRDP Bucureşti
138,8 milioane lei pentru DRDP Timişoara.

 CNADNR are în administrare aproximativ 550 km de autostradă – cu tot cu şosele de centură construite în regim de autostradă – şi peste 15.000 km de drumuri naţionale.

Oare e posibil ca cei care au incheiat aceste contracte generoase, sa fie interesati doar de sumele incasate,  fiind  asigurati ca interventia lor nu prea conteaza, ca oricum la deszapezire vor participa si cadrele militare, pompieri, jandarmi etc.
Solutii mai viabile cu siguranta exista, dar cine ar avea interesul sa rezolve si aceasta problema daca inca se foloseste premisa " merge si asa " si uite asa  toata lumea pare a fi multumita, totul e bine si frumos, e iarna, e zapada, asa ca nu iesiti la drum decat inarmati cu multa rabdare si speranta ca veti ajunge cu bine la destinatie.






Cum se face deszapezirea in Japonia















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu